W ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie przetargu na budowę przystanku Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Prądnik Czerwony” wraz z parkingiem typu Park&Ride wpłynęło dwanaście ofert. Obecnie są one analizowane przez komisję przetargową. Na realizację inwestycji ZIM zaplanował 131 mln zł.
Reklama
Planowany przystanek SKA „Kraków Prądnik Czerwony” powstanie w północnej części Krakowa, w rejonie skrzyżowania ulic Powstańców, Meiera i Reduta, na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95. Inwestycja ma na celu zwiększenie dostępności kolei aglomeracyjnej oraz wzrost udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego.
Realizacja projektu przyczyni się do poprawy jakości regionalnych przewozów kolejowych poprzez utworzenie nowych punktów przesiadkowych, podniesienie komfortu podróżowania oraz skrócenie czasu przejazdów. W efekcie zwiększy się atrakcyjność komunikacyjna i gospodarcza zarówno miasta, jak i całego regionu.
Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy i obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Zakres inwestycji przewiduje m.in. przebudowę torów linii kolejowej nr 8, budowę dwóch jednokrawędziowych peronów zewnętrznych, realizację dwóch parkingów w systemie Park&Ride, miejsc typu Kiss&Ride oraz postoju dla taksówek.
Projekt zakłada również budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, kładki dla pieszych i rowerzystów nad linią kolejową nr 95, a także systemu komunikacji pionowej obejmującego windy, schody stałe i ciągi piesze łączące poziom terenu z peronami. Dodatkowo planowana jest rozbudowa ulicy Reduta oraz przebudowa ulicy Meiera.
Na realizację całego zadania, obejmującego zarówno prace projektowe, jak i budowlane, wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Warto podkreślić, że budowa parkingów przesiadkowych Park&Ride była jednym z elementów programu wyborczego prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski na lata 2021–2027.














