Na podziemnej stacji tramwaju do Mistrzejowic na rondzie Polsadu zamontowane zostały pierwsze ruchome schody. Dwupoziomowa podziemna stacja będzie w pełni dostępna dla wszystkich, także dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Reklama:

Stacja „Rondo Polsadu” to dwupoziomowy węzeł przesiadkowy, z lokalami usługowymi na pierwszym poziomie i peronami na drugim. “To zdecydowanie jeden z najbardziej imponujących fragmentów inwestycji Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic” - podkreśla miasto.
Do stacji pod rondem Polsadu będą prowadzić cztery wejścia. Dwa są ulokowane po obu stronach ulicy Młyńskiej, kolejne dwa przy ulicy Lublańskiej - jedno z nich przy zbiegu z ulicą Promienistych, a drugie przy biurowcach. “Dzięki temu będzie można w bezpieczny i komfortowy sposób dostać się na stację z każdej strony ronda Polsadu” - podkreślają przedstawiciele Zarządu Dróg Miasta Krakowa, i wyliczają, że do głębokiego na około 20 metrów obiektu będzie prowadzić sześć tradycyjnych klatek schodowych. Będzie też pięć wind i sześć par schodów ruchomych. O zamontowaniu pierwszej pary poinformował wykonawca linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic, firma Gülermak.
Projekt podziemnej stacji został uzgodniony z Zespołem Konsultacyjnym ds. Dostępności Infrastruktury Miejskiej do Potrzeb Osób Niepełnosprawnych, działającym przy Powiatowej Społecznej Radzie ds. Osób Niepełnosprawnych przy Prezydencie Miasta Krakowa. Jak wyjaśnia miejska strona internetowa - dzięki wyraźnym wytycznym wykonawca inwestycji był w stanie dostosować obiekt do potrzeb osób z ograniczeniem ruchowym, poruszających się na wózkach, osób słabowidzących i niewidomych: “Szczególny nacisk położono na likwidację potencjalnych barier na peronach przystankowych. Na krawędziach peronów oraz przed każdym zejściem do przystanków podziemnych - przy schodach - pojawią się pasy ostrzegawcze o zmienionej fakturze i kontrastowych kolorach”.
Nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju będzie liczyć 4,5 kilometra długości i połączy nowohuckie Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o około 12 minut. Pasażerowie skorzystają z połączenia pod koniec I kwartału 2026 roku. Jak podkreśla ZDMK, który odpowiada za inwestycję, to pierwszy tak duży projekt transportowy w Polsce, realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, PPP.
Reklama














