Od 12 listopada została wprowadzonat aktualizacja oprogramowania we wszystkich mobilnych automatach biletowych – urządzeniach znajdujących się w pojazdach komunikacji miejskiej. Po tej aktualizacji automaty w pojazdach nie będą już obsługiwać kart KMK – zniknie możliwość zakupu biletów okresowych, zapisu uprawnień Karty Krakowskiej, a także odczytu danych z tych kart.
Reklama
Ta funkcjonalność nadal będzie dostępna w pozostałych kanałach tj. automatach biletowych stacjonarnych, aplikacjach zakupowych, Punktach Obsługi Pasażerów oraz poprzez Elektroniczne Konto Pasażera - informuje magistrat.
Podkreślamy, że automaty mobilne stanowią uzupełniającą formę zakupu biletów „do kasowania”, co oznacza, że są przeznaczone do zakupów w „ostatniej chwili” i powyższym działaniem przywracamy pierwotną funkcję urządzeń.
Jak wyjaśniają urzędnicy, działanie "jest podyktowane dbałością o interesy pasażera, gdyż przedmiotowe urządzenia ze względu na ograniczenia techniczne nie są w stanie zapewnić bezusterkowego procesu dystrybucji biletów okresowych".
Dodatkowo statystyki pokazują, że wykorzystywanie urządzeń mobilnych w pojeździe do zakupu biletów okresowych stanowi tylko 1 proc. wszystkich transakcji zakupowych w pojeździe.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zachęca do zakupu biletów okresowych z wykorzystaniem EKP, aplikacji sprzedażowych, czy też sieci automatów stacjonarnych.














