Na Błoniach odbył się urodzinowy piknik, którego gospodarzem był Smok Wawelski. Na wydarzenie przybyła nawet owieczka, bohaterka tegorocznej kampani reklamowej "Kraków Cię zasmoczy!" Pretekstem do wspólnego świętowania jest 50 lat słynnej figurki Smoka Wawelskiego przy Smoczej Jamie u wrót Wawelu. Impreza wypadła znakomicie. Bawiło się kilkanaście tysięcy osób.
Reklama
Na krakowskich Błoniach rozłożyła się wczesnośredniowieczna osada, nawiązująca do początków historii Krakowa i codziennego życia jego dawnych mieszkańców, odtworzona przez Drużynę Wojów Wiślańskich „Krak”, najstarszą w Krakowie i jedną z pierwszych w Polsce grup rekonstrukcji wczesnośredniowiecznej (to ona zainicjowała i organizuje m.in. tradycyjne Święto Rękawki w Krakowie, angażuje się też w wiele innych inicjatyw w kraju i za granicą).
Miasteczko złożone z około 20 namiotów, uszytych i postawionych według wskazówek źródeł ikonograficznych, zaludniły drużyny wojów, białogłowy, rzemieślnicy oraz muzykanci – w strojach z epoki, wyposażeni w uzbrojenie, narzędzia, instrumenty i inne atrybuty wzorowane na historycznych. Znalazło się też miejsce dla księcia Kraka, który przyjmuje wnioski, skargi i zażalenia od swoich poddanych.
Reklama
Furorę wśród najmłodszych uczestników urodzin Smoka zrobił słynna owieczka, bohaterka tegorocznej kampanii reklamowej miasta "Kraków Cię zasmoczy". Kongregacja Kupiecka, która dołączyła do grona partnerów wydarzenia, sfinansowała udział owcy w smoczych urodzinach.
– Zdecydowaliśmy się dołączyć do grona partnerów wakacyjnej kampanii „Kraków Cię zasmoczy” i sfinansujemy udział owcy w niedzielnym pikniku na Błoniach. Jako przedsiębiorcy doskonale rozumiemy, że kampania turystyczna to rodzaj inwestycji i wsparcia branży turystycznej. Tym bardziej więc w trudnych czasach miło nam wesprzeć inicjatywę, która przynosi dzieciom wiele radości – mówi Wiesław Jopek, prezes Kongregacji Kupieckiej.