Najnowszy spektakl Pawła Passiniego i Artura Pałygi z Opolskiego Teatru Lalki i Aktora wygrał Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w sezonie 2017/18. To nie pierwszy sukces duetu firmowany szyldem opolskiej sceny, która adresuje swoje spektakle do wielopokoleniowej publiczności.
Wcześniej powstał „Morrison – Śmiercisyn” inspirowany nie tyle biografią lidera The Doors, co próbą zgłębienia tematu prowokowania śmierci, która fascynuje bardziej niż życie, bo jest sposobem przekroczenia niewidzialnej granicy „na drugą stronę świadomości”.
„Zagubiony chłopiec” adresowany jest do młodszego widza, ale też do widzów dorosłych i przenosi zagadnienie popkulturowej fascynacji śmiercią w sferę rzeczywistości wirtualnej. Wirtualności, która usypia uwagę, rozmywa kontury ostateczności wyborów, a bywa zabójcza jako nowe medium śmierci.
Tytułowy bohater musi uratować swojego starszego brata Michała, który zniknął w sieci, gdzie panuje Król Czaszek. Wejście w świat wirtualny dokonuje się dosłownie: główny bohater musi przejść na drugą stronę ekranu, tam gdzie toczą się gry wojenne i można spotkać rycerzy ninja, a także Czarną Pajęczycę. Uosabia tkaną przez siebie Sieć, ale także sączony powoli jad toksycznych emocji, które zatruwają gości Internetu niczym narkotyk. Od którego trudno się uwolnić, zwłaszcza, gdy się jest dzieckiem, nie odróżniającym granicy między tym, co rzeczywiste i nierzeczywiste.
Passini pokazuje świat, gdzie dokonuje się inicjacji jeszcze w wieku dziecięcym. Ale przecież pierwsi z tych, którzy to uczynili i żyją na granicy realu oraz cyberprzestrzeni – mają już po kilkadziesiąt lat i reprezentują nową cyberludzkość.