Komunikacja miejska to nieustannie gorąco dyskutowany temat. Autobusy i tramwaje czy samochody? Czy może rowery? Krakowianie marzą o metrze, którego nie zastąpi tramwaj w tunelu. Samochody w centrum czy absolutnie nie? Problemy się nie kończą. Jak więc budować transport miejski?
Reklama
Profesor Andrzej Szarata, dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej jest autorem modeli transportowych m. in. dla Poznania, Gdańska, Rzeszowa, Warszawy, Kielc i Krakowa był gościem Life in Kraków.
ZOBACZ ROZMOWĘ:
Będziemy rozmawiać o metrze – czy jest ono faktycznie Krakowowi potrzebne, żeby usprawnić komunikację? A może chodzi tylko o prestiż? Czy tramwaje mogą z powodzeniem zastąpić metro? Czy samochody powinny wjeżdżać do centrum zabytkowego miasta, czy raczej pozostawać na obrzeżach? Jak godzić sprzeczne interesy przy projektowaniu transportu miejskiego?
Zapraszamy do dyskusji na chacie w czasie tej rozmowy!