LajkBus – pilotażowa usługa współdzielonego transportu na życzenie, dowożącego na przesiadkę na komunikację miejską – świetnie sprawdza się w Krakowie.
Reklama
Od 10 lutego do końca września 2025 r. dwa pojazdy w ramach pilotażu LajkBus: zrealizowały ponad 24 tysiące rezerwacji, obsłużyły ponad 30 tysięcy pasażerów, przejechały ponad 70 tysięcy kilometrów
Dane potwierdzają, że LajkBus nie tylko spełnia swoją funkcję, ale w wielu aspektach przekracza oczekiwania względem podobnego systemu w postaci Telebusa. W miesiącach od marca do sierpnia 2025 r. LajkBus przewiózł łącznie ponad 23 tysiące pasażerów, podczas gdy TeleBus – nieco ponad 7,2 tysiąca (licząc tylko te same dni, w których kursował LajkBus).
Po wakacyjnym okresie naturalnego spadku liczby pasażerów względem miesięcy szkolnych, we wrześniu użytkownicy ponownie częściej zaczęli korzystać z usługi.
Pierwszy tydzień września zapisał się jako rekordowy – z 995 przejazdami i 1248 przewiezionymi pasażerami. Padł również rekord dzienny – 1 września przewieziono aż 268 osób, a 23 września odnotowano rekordową liczbę zrealizowanych rezerwacji - 208.
LajkBus to system mikromobilności, który pozwala na zamówienie przejazdu za pomocą dedykowanej aplikacji. Pasażerowie mogą wybrać miejsce odbioru i docelową lokalizację spośród wyznaczonych punktów. Dzięki zastosowaniu mniejszych pojazdów możliwe jest kursowanie po ulicach, które są niedostępne dla standardowych autobusów komunikacji miejskiej.
Aby skorzystać z LajkBusa, wystarczy pobrać i otworzyć aplikację mobilną na swoim urządzeniu ze sklepu Google Play lub App Store. Więcej informacji o LajkBusie na stronie internetowej ztp.krakow.pl/kmk/lajkbus.