Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie będzie konsultował z Radami Dzielnic lokalizację nowych automatów biletowych. Ma to na celu ułatwienie użytkownikom komunikacji miejskiej zakupu biletów m.in. za gotówkę.
Reklama
ZTP przygotowuje się do przetargu, w ramach którego zamierza wymienić około 150 najstarszych urządzeń w dotychczasowych lokalizacjach, a także zamontować około 100 nowych. Dlatego wkrótce do Rad Dzielnic skierowane zostanie pismo z prośbą o określenie zapotrzebowania na automaty biletowe.
Na podstawie informacji od Rad Dzielnic powstanie lista rankingowa, określająca m.in. możliwości techniczne montażu urządzeń we wskazanych lokalizacjach.
– Lokalizacje pod nowe automaty są przygotowywane na bieżąco w ramach nowych inwestycji drogowych lub remontów, zazwyczaj w liczbie większej niż przed remontem. Dodatkowo ZTP otrzymało kilka wniosków o dostawienie urządzeń przesłanych przez Rady Dzielnic, ościenne gminy oraz pasażerów – mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.
Obecnie użytkownicy komunikacji miejskiej mają do dyspozycji (24 h na dobę, przez 7 dni w tygodniu) sieć stacjonarnych automatów biletowych: w systemie Krakowskiej Karty Miejskiej (KKM) – 192 szt. oraz w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (MKA) – 60 szt. (tylko w obrębie sieci Komunikacji Miejskiej w Krakowie).