Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów o długości 18,7 km. Wartość umowy wynosi ponad 752 mln. zł. Umowę podpisano podczas... wideokonferencji.
Reklama
Rozstrzygnięcie przetargu i wybór wykonawcy były możliwe dzięki zwiększeniu środków na tę inwestycję o 68 mln zł przez Ministra Infrastruktury. W ciągu tygodnia wykonawcy, firmie INTERCOR, zostanie przekazany plac budowy. Dla inwestycji została już wydana przez Wojewodę Małopolskiego zgoda na realizację. Ze względu na epidemię koronawirusa umowa została podpisana podczas zorganizowanej przez resort infrastruktury wideokonferencji.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas) na odcinku Moczydło - węzeł Miechów, o długości ok. 18,7 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów przy jezdni z ruchem w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa.
Na granicy Małoszowa i Giebułtowa w gminie Książ Wielki powstanie najdłuższa na tym odcinku estakada (ponad 600 m), która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt.
W ramach zadania zaplanowano budowę ekranów akustycznych, siedmiu przejść dla zwierząt: dwóch górnych dla dużych zwierząt i pięciu dolnych dla małych, średnich i dużych oraz przejście dolne dla płazów.
S7 od granicy z województwem świętokrzyskim do Krakowa
Odcinek S7 Moczydło - Miechów jest częścią 55,6-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km
Droga ekspresowa S7 będzie jednocześnie stanowić obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.
Reklama
Od decyzji środowiskowej, wydanej dla 5-kilometrowego odcinka Miechów - Szczepanowice, do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska odwołało się Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Ochrony Krajobrazu Poradowa. Procedura odwoławcza nie jest jeszcze zakończona.
Na odcinku S7 Szczepanowice - Widoma prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. i trwały bez większych przerw w okresie zimowym. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2021 r.
Dla odcinka S7 Widoma - Kraków w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim trwa procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Droga ekspresowa S7 od granicy pomiędzy województwami świętokrzyskim i małopolskim do Krakowa jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E77, przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.