Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba zgłoszeń, składanych w Krakowskim Centrum Kontaktu. W maju mieszkanki i mieszkańcy miasta pobili kolejny rekord, przekazując urzędnikom aż 1051 pomysłów i problemów. To wzrost o niemal 100 procent porównaniu do grudnia 2024 roku.
Reklama
W Krakowskim Centrum Kontaktu można łatwo i szybko zgłosić takie sprawy, jak zauważone zanieczyszczenia, awarie i uszkodzenia miejskiej infrastruktury lub zasygnalizować potrzebę wykonania interwencyjnych wycinek i prac pielęgnacyjnych zieleni. “Co najważniejsze: zgłoszenia do KCK są skuteczne i powodują działania miejskich służb i jednostek” - podkreślają urzędnicy i wyliczają, że w I kwartale 2025 r. zrealizowanych zostało 52 procent zgłoszeń, które wpłynęły do KCK w tym okresie, a kolejne 26 procent zostanie zrealizowanych w najbliższej przyszłości.
W ostatnich 6 miesiącach liczba zgłoszeń, otrzymanych przez KCK, systematycznie rosła:
grudzień 2024 – 528
styczeń 2025 – 630
luty 2025 – 652
marzec 2025 – 882
kwiecień 2025 – 890
maj 2025 – 1051
“Jak widać, Krakowskie Centrum Kontaktu cieszy się dużym, stale rosnącym zainteresowaniem mieszkańców. W KCK można dowiedzieć się jak załatwić sprawę w urzędzie, a także zgłosić zauważony problem lub pomysł na lepsze funkcjonowanie naszego miasta”.
Miejska strona internetowa przypomina też, że Krakowskie Centrum Kontaktu jest częścią Wydziału Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego. Prowadzi Infolinię Miejską pod numerem: 12 616-55-55, udzielającą telefonicznych informacji o usługach świadczonych przez urząd i miejskie jednostki oraz obsługuje zgłoszeniową część Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (kontakt.krakow.pl).