W MIEŚCIE

Czeka nas kompleksowa przebudowa jednej z kluczowych arterii śródmieścia Krakowa

opublikowano: 26 MAJA 2025, 05:43autor: TR WZ
Czeka nas kompleksowa przebudowa jednej z kluczowych arterii śródmieścia Krakowa

Miasto Kraków przygotowuje się do kompleksowej przebudowy jednej z kluczowych arterii śródmieścia – ul. Starowiślnej. 

Reklama


Przebudowa obejmie odcinek ulicy od skrzyżowania z ul. Dietla aż do mostu Powstańców Śląskich. Planowana jest też przebudowa skrzyżowania ulic Podgórskiej, Halickiej i św. Wawrzyńca. Zmieni się też organizacja ruchu: samochody będą mogły się poruszać w jednym kierunku, w stronę Wisły – podobnie jak ma to miejsce np. na ul. Basztowej czy Podwale.

Projekt obejmuje przebudowę układu torowo-drogowego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz przekładkami kolidującego uzbrojenia.

Obecnie Zarząd Dróg Miasta Krakowa opracowuje szczegółową dokumentację projektową – jej ukończenie planowane jest do końca 2025 roku. Już w maju ubiegłego roku wydana została decyzja środowiskowa, która uwzględnia wszystkie planowane zmiany.

W ramach projektu planowana jest wymiana torowiska tramwajowego oraz modernizacja sieci trakcyjnej. Dodatkowo zakres projektu obejmuje przebudowę chodników, budowę drogi dla rowerów, budowę oświetlenia, realizację prac dotyczących odwodnienia, a także nasadzenia drzew.

Nowa, równa nawierzchnia i zmodernizowane przystanki poprawią komfort podróżowania komunikacją miejską. Z kolei poszerzone chodniki, nowe ścieżki rowerowe oraz uporządkowana organizacja ruchu pieszych i rowerzystów zwiększą bezpieczeństwo i wygodę wszystkich użytkowników ulicy.

Planowane nasadzenia drzew, krzewów i roślin ozdobnych nie tylko upiększą ulicę, ale także wpłyną korzystnie na jakość powietrza i mikroklimat.

Inwestycja obejmie także modernizację sieci infrastruktury technicznej: wodno-kanalizacyjnej, energetycznej i teletechnicznej, co zwiększy niezawodność i efektywność usług miejskich. Zmiany obejmą sieć trakcyjną, a nowoczesne rozwiązania pozwolą na rezygnację z kotew mocowanych dotychczas w elewacjach zabytkowych kamienic, chroniąc historyczną architekturę i poprawiając estetykę ulicy.