W poniedziałek (26 maja) ok. 10:00 w Myślenicach GDDKiA zamknie pod budowanym wiaduktem jezdnię zakopianki prowadzącą w kierunku w Zakopanego. Jest to konieczne do przeprowadzenia rozbiórki deskowania tego wiaduktu oraz wsporników.
Reklama
Prace potrwają do czwartku (29 maja) wieczorem, w tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie. Od czwartku wieczorem do poniedziałku rano ruch będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku.
Dalsze prace rozbiórkowe będą przeprowadzone od 2 do 5 czerwca nad jezdnią prowadzącą w kierunku Krakowa. Wtedy również ruch zostanie skierowany w obu kierunkach na jedną jezdnię (tym razem tą prowadzącą w kierunku Zakopanego), a kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu.
Węzeł Myślenice
Dzięki budowie węzła zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Likwidacja świateł zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu zostanie zlikwidowane dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. "Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę" - podkreśla Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.