W tym roku stalowe pomosty kładki z Kazimierza na Ludwinów połączą oba brzegi Wisły. W ich montażu pomoże specjalistyczny dźwig, zbudowany od strony bulwaru Inflanckiego i gotowy pracy. Operacja rozpocznie się po majówce.
Reklama
Stalowe segmenty konstrukcji przeprawy będą na teren budowy kładki dostarczane barkami, z placu przeładunkowego na Zabłociu. Na odpowiednią wysokość podniesie je specjalistyczny żuraw, zmontowany w tym celu od strony bulwaru Inflanckiego. Ten etap budowy rozpocznie się po długim majowym weekendzie. Jak zapowiada miejska strona internetowa, w tym roku, zgodnie z planem, pomosty kładki połączą oba brzegi Wisły.
Kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała blisko 130 metrów długości i prawie 14 szerokości. Połączy bulwar Inflancki, pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza, z bulwarem Wołyńskim, w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki, zamocowane w żelbetowych przyczółkach oraz środkowego pomostu widokowego.
Budowa kosztuje około 114 mln zł. 65 mln pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Projekt kładki musiał zostać zmodyfikowany po tym, gdy okazało się, że konstrukcja może zbyt mocno ingerować w krajobraz Krakowa, co groziło miastu skreśleniem z listy UNESCO. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku, a jeszcze w tym roku stalowe pomosty połączą oba brzegi rzeki.