Krakowskie MPK rozpoczęło testy dezynfekcji tramwajów i autobusów z wykorzystaniem lamp ultrafioletowych. Takiemu procesowi zostało poddanych kilka różnych typów tramwajów i autobusów.
Reklama
MPK SA już od kilku tygodni każdego dnia dezynfekuje przy pomocy specjalnych środków wszystkie tramwaje i autobusy, a przede wszystkim te elementy, których dotykają pasażerowie (przyciski, poręcze, uchwyty, kasowniki i automaty biletowe). Teraz krakowski przewoźnik zdecydował o wykorzystaniu kolejnej metody dezynfekcji, której dostawcą jest firma „EKO-TECHNIKA Jędrzej Zawadzki".
Wykorzystywana jest ta sama technologia, która jest już stosowane m.in. w szpitalach oraz gabinetach zabiegowych i ma potwierdzoną skuteczność w niszczeniu bakterii i wirusów.
Cztery zestawy z ośmioma lampami UV zostały wstawione m.in. do wagonu NGT6 na zajezdni tramwajowej Podgórze. Wagon był dezynfekowany w dwóch etapach ze względu na swoją długość 26 metrów. Najpierw lampy zostały ustawione w przedniej części tramwaju, w tym także w rejonie kabiny prowadzącego. Po włączeniu lamp proces dezynfekcji trwał 7 minut.
Następnie te same czynności zostały powtórzone w drugiej części pojazdu. Podczas tej dezynfekcji wagon musiał został ustawiony w wydzielonej części hali, tak aby nikt nie miał do niego dostępu. Podczas działania promienników żadna osoba nie mogła przebywać w pobliżu tramwaju, aby nie być narażoną na szkodliwe działanie fal ultrafioletowych (m.in. na skórę i oczy).
Reklama
(materiały prasowe MPK)