Koncesjonariusz autostrady A4 twierdzi, że wyremontował już połowę długości trasy między Katowicami i Krakowem. Całość ma zostać odnowiona do 2027 r., gdy wygaśnie koncesja Stalexportu na zarządzanie autostradą.
Reklama:
Spółka Stalexport Autostrada Małopolska jest zobowiązana, by przekazać infrastrukturę państwu w doskonałym stanie technicznym - przypomina branżowy serwis Rynek Infrastruktury. Na początku grudnia 2024 roku do użytku zostanie oddanych ok. 37 km wyremontowanych jezdni. To będzie jednocześnie koniec remontu przewidzianego na ten rok – prace zostaną wznowione wiosną.
– W 2027 r. odcinek A4 między Katowicami i Krakowem będzie „jak nowy” – podkreśla w rozmowie z serwisem Rafał Czechowski, rzecznik spółki zarządzającej autostradą. Zaznacza jednak: – Dopóki ta najbardziej obciążona autostrada w Polsce pozostanie drogą dwupasmową, kolejne remonty będą potrzebne już po kilku kolejnych latach. Dlatego już przed laty podnosiliśmy kwestię budowy trzeciego pasa.
Do tej pory wyremontowanych zostało 11 wiaduktów spośród 22 wiaduktów, a na dwóch kolejnych prace są zaawansowane w 50 proc. Docelowo wyremontowane zostaną obie jezdnie liczące po ok. 59,5 km i wszystkie wiadukty. Koszt prac wyniesie ponad pół miliarda złotych.
Reklama