W MIEŚCIE

Po tych obiektach będzie biegła linia tramwajowa w kierunku Placu Centralnego

opublikowano: 10 PAŹDZIERNIKA 2024, 16:50autor: TR WZ
Po tych obiektach będzie biegła linia tramwajowa w kierunku Placu Centralnego

Kończą się prace związane z przygotowaniem fundamentów dla wiaduktów na Alei Solidarności. To po tych obiektach będzie biegła linia tramwajowa i droga prowadząca od Kombinatu w kierunku Placu Centralnego. Ze względu na charakter tych prac jeden pas ruchu (w kierunku Nowej Huty) był wyłączony z normalnego stałego funkcjonowania, mogły z niego korzystać tylko pojazdy komunikacji miejskiej.

Reklama:

Budowa wiaduktów jest ściśle związana z przygotowanie trasy S7 między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie biec pod Aleją Solidarności. Nowohucka arteria zostanie poprowadzona nad drogą szybkiego ruchu właśnie po tych wiaduktach.

Po zakończeniu prac związanych z budową fundamentów zostanie udostępniony kierowcom pas ruchu w kierunku Placu Centralnego. Ma to się odbyć w połowie października.

 

S7 Widoma – Kraków Nowa Huta 

Ten odcinek to ostatnia część trasy ekspresowej S7, której brakuje do połączenia Warszawy i Krakowa. Trasa składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, tzw. odcinek pozamiejski, to w większości dwupasmowa droga ekspresowa łącząca Widomą z węzłem Mistrzejowice. Od węzła Raciborowice S7 będzie miała trzy pasy. Całość ma ponad 13 km i planujemy udostępnić ją do ruchu pod koniec tego roku i połączyć tymczasowym zjazdem z S52 Północną Obwodnicą Krakowa. 

Budowa tego odcinka jest zaawansowana w 84 proc.   

Od węzła Mistrzejowice trasa biegnie przez silnie zurbanizowany teren Nowej Huty, omijając po zachodniej stronie kombinat metalurgiczny. Na 5-kilometrowej, miejskiej części trasy powstają dwa węzły – Mistrzejowice i Grębałów. Jest to skomplikowany pod względem inżynieryjnym fragment, gdyż droga przechodzi przez instalacje wodne, gazowe, teletechniczne, kanalizacyjne i ciepłownicze, a także sieci energetyczne niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad S7 będą dwa wiadukty dla tramwajów).   

Budowa tego odcinka jest zaawansowana w 54 proc.   

Odcinek miejski, ze względu na przeprojektowanie węzła Mistrzejowice, będzie skończony później. Stanie się to w połowie 2026 r.  

Reklama

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności