Miasto podsumowało rok funkcjowania linii tramwajowej do Górki Narodowej. W tym czasie z przewozów tramwajowych skorzystało ponad 6 mln pasażerów.
Reklama:
Obecnie do Górki Narodowej kursują tramwaje linii nr 18, 50 i zastępcza linia nr 75. W okresie od 4 września 2023 r. do 31 sierpnia 2024 r. z przewozów tramwajowych skorzystało ponad 6 mln pasażerów.
Zrealizowana w latach 2020–2023 linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to 5,5 km podwójnego torowiska (łącznie 11 km torów tramwajowych), 23 perony tramwajowe, nowy zintegrowany węzeł przesiadkowy na Górce Narodowej i przebudowany węzeł przesiadkowy na Krowodrzy Górce. To także trzy parkingi P+R z ok. 660 miejscami postojowymi wraz z miejscami dla niepełnosprawnych oraz stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych.
W ramach zadania wybudowano nowe fragmenty ulic, m.in. nowy odcinek ul. Pachońskiego oraz ulice gen. Sosabowskiego i Ździebły-Danowskiego. Przebudowano ulicę Opolską – powstał w niej dwukomorowy tunel drogowy. Rowerzyści mają do dyspozycji ok. 6,3 nowych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.
Realizacja tej największej transportowej inwestycji w Krakowie ostatnich lat nie byłaby możliwa bez wsparcia ze środków Unii Europejskiej. Kraków uzyskał dotację w wysokości ok. 184 mln zł Do realizacji zadania dołożył się też polski rząd przekazując na tę inwestycję kwotę 38 mln zł w ramach rządowego programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r.
Reklama