Nowy rozkład jazdy pociągów, który w niedzielę wszedł w życie miał oznaczać sporą zmianę: po raz pierwszy od 21 lat pociąg zatrzymał się na przystanku Nowa Huta. Z oczywistych względów na razie niewiele osób z tego skorzysta. Koleje Małopolskie informują o podjętych środkach bezpieczeństwa.
Reklama
Nowy rozkład oznacza też powrót 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów na odcinku Kraków Główny – Kraków Lotnisko, ale wobec wstrzymania międzynarodowych połączeń lotniczych najpewniej na razie będą kursowały puste.
Sporą zmianą jest również uruchomienie po 21 latach przystanku kolejowego Nowa Huta, gdzie Spółka PKP PLK S.A. przywróciła do stanu używalności nieczynną od 21 lat infrastrukturę pasażerską.. W związku z remontem na odcinku Kraków Główny – Podłęże część pociągów kursujących w kierunku Tarnowa jeździ trasą objazdową przez Nową Hutę. Dotychczas tę trasę wszystkie pociągi pokonywały bez postojów. Teraz to się zmieni. Podróżni będą mogli wsiadać i wysiadać również na stacji Kraków Batowice.
To nie koniec zmian. Województwo Małopolskie wystąpiło do Zarządcy Infrastruktury o odbudowę peronu także na przystanku Kraków Lubocza. Ma zostać uruchomiony w czerwcu.
Koleje Małopolskie informuja również o podjętych środkach bezpieczeństwa.
W pociagach zostały zamontowanie żele antywirusowe.
Pracownicy zostali wyposażeni w rękawiczki oraz maski dla osób potencjalnie zarażonych.
Obsady pociagów zostały zmniejszone.
Wydzieleono specjalne strefy bezpieczeństwa tylko dla obsługi pociągu.
Wprowadzono automatyczne otwieranie drzwi przez maszynistę.
Naklejono informacje na temat zagrożenia w pociągach dla podróżnych w 4 różnych językach (polskim, angielskim, włoskim oraz chińskim).
Naklejeno instrukcje mycia rąk we wszystkich toaletach naszych pociągów.
Wprowadzeno dodatkowe odkażanie.