Dokładnie 10 lat temu, 29 kwietnia 2014 roku w Krakowie została uruchomiona pierwsza regularna linia obsługiwana przez autobusy zasilane energią elektryczną. Była to linia nr 154, która łączyła Dworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym - przypomina krakowskie MPK.
Reklama:
Była to pierwsza w Polsce regularna linia obsługiwana wyłącznie autobusami elektrycznymi. Do jej obsługi skierowano autobusy elektryczne pochodzące od różnych producentów.
ZOBACZ: Z Archiwum:
Od tego czasu w krakowskiej komunikacji sporo się zmieniło. MPK SA w Krakowie posiada obecnie już 121 autobusów elektrycznych, które były kupowane w latach 2016–2023. Są to pojazdy dwóch producentów: Solarisa (117 autobusów) oraz Irizara (4 autobusy).
Reklama
Wyróżniają się m.in. długością, wśród nich są autobusy małe o długości ok. 9 metrów, standardowe: 12-metrowe oraz przegubowe o długości 18 metrów. Wszystkie łączy to, że są zeroemisyjne. Kursują na 16 krakowskich liniach: 107, 124, 144, 155, 164, 169, 173, 174, 179, 194, 304, 424, 434, 494, 475, 503.