Kandydatki i kandydaci partii Razem kandydujący z listy KWW Łukasza Gibały postulują powrót biletu semestralnego, który mogą kupić także osoby bez meldunku w Krakowie oraz rozszerzenie go na pozostałe strefy.
Reklama
– Studenci są w większości osobami niezameldowanymi w Krakowie, co wyklucza ich z możliwości korzystania z „biletu semestralnego” czyli półrocznego dla mieszkańca. Tymczasem bilet półroczny jest aż o 267 złotych tańszy niż 6 ulgowych biletów miesięcznych – argumentuje kandydatka do rady Miasta Emilia Drobot.
Wśród wyborczych obietnic partii Razem jest również budowa nowej linii tramwajowej na Kliny, którą proponują poprowadzić wzdłuż lub zamiast planowanej ul. 8 Pułku. Alternatywną opcją ma być wydłużenie tramwaju z Czerwonych Maków do os. Kliny, dzięki czemu zyskaliby także mieszkańcy os. Europejskiego oraz Kobierzyna.
Pierwszym krokiem powinno być, zdaniem partii Razem, zwiększenie liczby i częstotliwości połączeń autobusowych oraz przywrócenie trasy linii autobusowej 178 do stanu sprzed pandemii, czyli wydłużenie jej do pętli Pod Fortem.
Natomiast w te rejony Krakowa, do których nie będzie doprowadzona linia tramwajowa, autobusy powinny kursować nie rzadziej niż co 15 minut, aby mieszkańcy całego Krakowa mieli alternatywę dla samochodu.
Wspierająca kandydatki i kandydatów do Rady Miasta posłanka Daria Gosek-Popiołek dodała, że kluczowe jest również rozwijanie kolejowych połączeń aglomeracyjnych
– Do naszego miasta codziennie wjeżdża 250 tysięcy aut. To olbrzymie wyzwanie dla Krakowa. Na najbliższym posiedzeniu małopolskiego zespołu parlamentarnego będziemy dowiadywać się, jak bardzo zaawansowane są prace nad „Studium rozwoju kolei w Małopolsce”. Ten dokument i decyzje zawarte na jego podstawie będą miały fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania naszego miasta, przykładem może być łącznica kolejowa na Żabińcu i linia kolejowa do Łęgu.
– W nadchodzącej kadencji chcemy współpracować zarówno na poziomie miejskim, jak i wojewódzkim i centralnym. Priorytety to zwiększenie liczby połączeń aglomeracyjnych i regionalnych oraz rozwój Kolei Małopolskich i Polregio. – podsumowała posłanka Gosek-Popiołek.