Wreszcie dobra zmiana na kolei: pociągi na lotnisko znów będą jeździć co pół godziny, a po 21 latach zostanie ponownie uruchomiony przystanek kolejowy Nowa Huta.
Reklama
15 marca czeka nas korekta rozkładu jazdy pociągów. Zwykle takie korekty niczego dobrego dla pasażerów nie oznaczały, ale tym razem jest inaczej. Po pierwsze mamy powrót 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów na odcinku Kraków Główny – Kraków Lotnisko. Na tym odcinku wreszcie skończy się uciążliwa, autobusowa komunikacja zastępcza, co poprawi znacząco ofertę dla przystanków Kraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica, których autobusy nie obsługiwały.
Ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów do Lotniska wprowadzono w 2017 r. Termin przywrócenia ruchu pociągów co 30 minut był kilkukrotnie przekładany. Tym razem negocjacje prowadzone pomiędzy Kolejami Małopolskimi a Spółką PKP PLK S.A. przyniosły pozytywny skutek.
Pozytywnym zaskoczeniem jest również uruchomienie po 21 latach przystanku kolejowego Nowa Huta. W związku z remontem na odcinku Kraków Główny – Podłęże część pociągów kursujących w kierunku Tarnowa jeździ trasą objazdową przez Nową Hutę. Dotychczas tę trasę wszystkie pociągi pokonywały bez postojów. Od 15 marca to się zmieni.
Podróżni będą mogli wsiadać i wysiadać na stacji Kraków Batowice oraz... Kraków Nowa Huta, gdzie Spółka PKP PLK S.A. przywraca do stanu używalności nieczynną od 21 lat infrastrukturę pasażerską.
To nie koniec zmian. Województwo Małopolskie wystąpiło do Zarządcy Infrastruktury o odbudowę peronu także na przystanku Kraków Lubocza. Ma zostać uruchomiony w czerwcu.
.