Sieć sklepów Biedronka prowadzi obecnie kampanię, w której informuje, że jest tańsza od Lidla od 2002 roku. Bilbordy tej treści pojawiły się też w Krakowie.
Reklama
„Jesteśmy najtańsi. Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl. Teraz aż 360 produktów taniej. Promocja trwa od 1.02. do 29.02.2024 r.” – taki tekst, czcionkami różnej wielkości, otrzymuje klient Biedronki na części niefiskalnej wydruku.
Specjaliści zwracają jednak uwagę, że ani na paragonach, ani na plakatach nie ma żadnej informacji, na podstawie jakich danych została postawiona teza, że Biedronka jest tańsza niż Lidl od 22 lat.
Sprawę bada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ „jeżeli przedsiębiorca powołuje się na ogólne stwierdzenia, nie podając źródła danych, czy opiera reklamy na porównaniu, nie wskazując, czego ono konkretnie dotyczy, wówczas możemy mieć do czynienia z nieuczciwą reklamą” – podkreśliła w wypowiedzi dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl Kamila Guzowska z departamentu komunikacji UOKiK-u.
To kolejna odsłona walki między Biedronka a Lidlem. Każda z tych sieci stara się udowodnić, że to ona jest tą najtańszą – przy wykorzystaniu wszelkich metod, w tym reklamy porównawczej. Niedawno Biedronka zaczęła wysyłać SMS-y informujące o tym, że ma ceny tańsze niż te w Lidlu.