Krakowskie lotnisko jako pierwsze w Polsce uruchomiło samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu. Zamiast czekać w długiej kolejce teraz można nadać bagaż w kilkadziesiąt sekund.
Reklama
Usługa Self-Service Bag Drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, co skraca czas oczekiwania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie.
Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych w Kraków Airport 10 samoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza Wizz Air, ale inni przewoźnicy też mogą skorzystać z tego rozwiązania.
Jak działają stanowiska Self-Service Bag Drop? Pasażer po odprawieniu się np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar
i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej.
Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na bagażu. Jak zapewniaja przedstawiciele Kraków Airport cały proces jest intuicyjny i bardzo łatwy. W razie kłopotów każdy może skorzystać z pomocy pracowników lotniska.
Kraków Airport jest jedynym lotniskiem regionalnym w Polsce, które obsługuje 8 mln pasażerów w ciągu roku. 22 przewoźników oferuje 150 bezpośrednich połączeń regularnych prosto z Krakowa na 4 kontynenty (Europa, Azja, Ameryka Północna i Afryka).
(materiały prasowe)
Reklama