Do końca roku ma się zakończyć budowa węzła przesiadkowego „Górka Narodowa P+R”. Wówczas tramwaje na nowo wybudowanej linii tramwajowej będą dojeżdżać do ostatniego przystanku. Już teraz uruchomiona we wrześniu linia ułatwiła dojazd do centrum miasta i cieszy się ogromna popularnością.
Reklama
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą rozpoczęła się w lipcu 2020 roku
Długość linii to 5,5 kilometra. Na trasie powstały liczne konstrukcje inżynierskie: układ estakad nad potokiem Sudół, most nad rzeką Białuchą, przepust nad potokiem Bibiczanka, wiadukt kolejowy na linii nr 95 pomiędzy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej a ul. Bociana i specjalną konstrukcję betonową, tzw. wannę na Górce Narodowej.
Na razie tramwaj kursuje bez obsługi pasażerów na pętli Górka Narodowa. Ostatnim obsługiwanym przystankiem będzie przystanek na ulic Banacha. Końcowa pętla wraz z węzłem przesiadkowym i dwupoziomowym parkingiem P&R na ok. 470 pojazdów oraz terminalem autobusowym – nie jest jeszcze ukończona.
Mimo to w ciągu trzech miesięcy z połączeń tramwajowych skorzystało blisko 1,6 mln pasażerów. W tym czasie tramwaje linii nr 18 i 50 pokonały pomiędzy przystankami „Krowodrza Górka P+R” – „Papierni Prądnickich” 178 tysięcy kilometrów, wykonując 42,5 tys. kursów.
Reklama
Docelowo linie tramwajowe będą dojeżdżać z pasażerami do zintegrowanego węzła przesiadkowego „Górka Narodowa P+R”. Jego budowa powinna zakończyć się do końca roku.
Ułatwi to osobom mieszkającym w północnych dzielnicach i przyjezdnym z ościennych gmin będą korzystanie z transportu zbiorowego.
Reklama