W 2026 roku wszystkie tramwaje jeżdżące po Krakowie będą niskopodłogowe i z klimatyzacją. Będzie to możliwe dzięki zakupowi kolejnych nowoczesnych wagonów. Jeszcze w tym roku krakowskie MPK ogłosi przetarg.
Reklama
Krakowski przewoźnik chce zamówić do 90 sztuk niskopodłogowych wagonów, w tym o długości ponad 30 m (zarówno jednokierunkowe jak i dwukierunkowe, typu Lajkonik) oraz wagonów o długości ponad 40 m (typu Krakowiak).
Miasto zastrzega jednak, że ostateczna liczba zamawianych, nowych tramwajów zależy od tego, ile środków uda się pozyskać ze źródeł zewnętrznych (m.in. KPO).
Zmiany będą dotyczyć także taboru autobusowego. W 2024 roku MPK SA wycofa wszystkie autobusy z silnikami Euro 5. Po Krakowie będą jeździć wyłącznie autobusy zeroemisyjne zasilane energią elektryczną, autobusy hybrydowe, wodorowe oraz te spełniające normę Euro 6 i EEV.
Reklama