Rowery miejskie powrócą na ulice Krakowa prawdopodobnie w kwietniu. Na nowych zasadach . Najprawdopodobniej korzystanie z rowerów będzie droższe. Władze miasta nie będą miały z systemem nic wspólnego.
Reklama
Marka Wavelo powstała w 2016 r.. Operator wyłoniony wtedy w przetargu dostał koncesję na osiem lat, ale pod koniec ubiegłego roku się wycofał. Przyczyny nie do końca są jasne, mówiło się o konkurencji hulajnóg, niektórzy wskazywali na umowę z miastem, która miała nie być korzystna, ponieważ miasto dopłacało tylko minimalną kwotę do roweru. Tyle tylko, że po reaktywacji miasto w ogóle nie będzie miało nic wspólnego z systemem wypożyczeń rowerów.
Jedyna kwestia jaka pozostanie do uregulowania to porozumienie dotyczące korzystania z przestrzeni miejskiej. Rzecz w tym, by rowery były wypożyczane w stacjach i do nich trafiały.
Firma BikeU odsprzeda system, na który składa się 1500 rowerów i 150 stacji, innemu podmiotowi komercejnemu. Miasto nie nie było zainteresowane, ponieważ oferta była za droga. Najprawdopodobniej jednak ceny wzrosną o 10 - 15 procent.