W MIEŚCIE

„Ręce precz od naszych aut”. Żądają likwidacji Strefy Czystego Transportu

opublikowano: 22 LISTOPADA 2023, 15:48autor: TR WZ
„Ręce precz od naszych aut”.  Żądają likwidacji Strefy Czystego Transportu

Około 150-ciu osób protestowało przed magistratem przeciwko wprowadzaniu w Krakowie Strefy Czystego Transportu (SCT).

Reklama

 Protestujący przyszli z hasłami „Nie oddamy Krakowa”, „Strefa do likwidacji, radni do wymiany”, „Ręce precz od naszych aut”, „Dość zielonego terroru”.

Galeria: Argumenty o czystym powietrzu ich nie przekonują. „Dość zielonego terroru” (id: 2501)

Dwa tygodnie temu komitet obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej "Kraków dla kierowców" złożył projekt uchwały uchylający strefę czystego transportu w Krakowie. Pod projektem podpisało się ponad 7000 osób. Sygnatariusze domagają się całkowitego uchylenia uchwały wprowadzającej strefę czystego transportu w Krakowie, która ma obowiązywać od 1 lipca 2023. Nie przekonują ich argumenty, że strefa czystego transportu to czystsze powietrze w mieście i troska o zdrowie mieszkańców.

Przeciwnicy Strefy przekonują, że "uchwała o SCT zawiera wiele błędów prawnych i zapisów szkodliwych dla mieszkańców Krakowa, godzących w ich prawo własności i prawo do poruszania się".

 Po proteście przed magistratem przeciwnicy SCT przenieśli się pod Jubilat, by tam kierowcom stojącym w korkach na alejach rozdawać ulotki  „ostrzegające przed skutkami wprowadzenia strefy”.

Reklama

Protestujący liczyli, że już dziś radni zajmą się projektem ich uchwały, ale okazało się, że trwa jeszcze weryfikacja podpisów i sprawą radni zajmą się w grudniu.

Radni najprawdopodobniej odrzucą jednak ten projekt, ale niewykluczone, że wprowadzą zmiany w planowanej Strefie Czystego Transportu.

SCT ma zacząć obowiązywać na terenie całego Krakowa od 2024 r. Zmiany mają wchodzić w życie dwuetapowo, począwszy od 1 lipca 2024 r. Ograniczenie wjazdu do SCT ma wtedy dotyczyć przede wszystkim samochodów około 30-letnich.

Od 1 lipca 2026 r. wszystkie pojazdy będą już podlegać tym samym wymogom. W przypadku samochodów zasilanych benzyną będzie to norma Euro 3 lub produkcja od 2000 r., natomiast dla silników Diesla – Euro 5 lub produkcja od 2008 r.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności