W ostatnim tygodniu kampanii wyborczej trwa akcja mobilizowania kobiet do udziału w wyborach. Swoje "trzy grosze" dołożył reżyser, aktor, scenarzysta Łukasz Rybarski, znany m.in. z krakowskiego Kabaretu pod Wrwigroszem. Wyprodukowana przez niego "Seksmisja 2" podbija sieć.
Reklama
Film, spot zaczyna się od przebudzenia młodej kobiety, nad którą pochylają się policjant, prokurator i ksiądz. Na pytanie zdezorientowanej kobiety kim są i co robią, odpowiadają: "Ratujemy panią i będziemy ratować dopóty, dopóki nam pani wszystkiego nie wyjawi".
A potem żądają wydania dokumentacji medycznej, oddania laptopa i telefonu, rozebrania się do naga i zrobienia paru przysiadów (to nawiązanie do autentycznej sytuacji w jednym z krakowskich szpitali).
Kobieta domaga się spotkania z lekarzem, ale w odpowiedzi słyszy, że "jest to awykonalne". W filmie oprócz Rybarskiego wystąpiła jego zona Beata, Lidia Bogaczówna oraz studentka trzeciego roku aktorstwa na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego Ola Maślańczyk. Autorem scenariusza jest Jerzy Orłowski, autorem zdjęć Krzysztof Gromek.
Wyborcze zaangażowanie kobiet jest ważnym tematem przed 15 października. Ma ono znaczenie, ponieważ ponad połowa wyborców, to właśnie wyborczynie. Znacząca część z nich deklaruje, że nie pójdzie do urn lub jest niezdecydowana.