Na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic rozpoczęto prace przy budowie podziemnego przystanku Rondo Polsadu. W związku z pracami zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu drogowego.
Reklama
W okolicy Estakady im. Mateusza Iżyckiego, w pasie zieleni dzielącym jezdnie na ul. Młyńskiej rozpoczęto pierwszy etap prac przy budowie podziemnego przystanku. Wykonawca rozpoczął zasadniczą część robót geotechnicznych, w ramach których wykonywane jest głębienie i tworzenie ścian szczelinowych stacji.
W związku z pracami w rejonie ronda Polsadu w czwartek, 5 października, zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu drogowego. Czekają nas zwężenia jezdni oraz zamknięcia pasów ruchu:
Na ul. Młyńskiej zostanie wyłączony pas do skrętu w prawo w al. Tadeusza Bora Komorowskiego. Obecny pas do jazdy na wprost zmieni swoje przeznaczenie i będzie pasem do jazdy na wprost i w prawo (w al. T. Bora Komorowskiego).
Na ul. Lublańskiej (jadąc od al. 29 Listopada) zostanie wyłączony buspas i pojazdy komunikacji miejskiej będą się poruszały razem z pozostałymi kierowcami wspólnym pasem (środkowy pas na rondzie) do jazdy na wprost (al. T. Bora Komorowskiego) i w lewo (ul. Lublańska w kierunku ronda Barei). Ta relacja będzie miała jeden pas na wylocie z ronda w kierunku al. T. Bora Komorowskiego.
Na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. T. Bora Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) wydzielony zostanie dedykowany buspas dla komunikacji miejskiej.
Reklama
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia tramwajowa połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera.
To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji jest planowane na koniec 2025 roku.