To jeden z bardziej uciążliwych obecnie remontów w Krakowie. W poniedziałek zostałą wprowadzona nowa organizacja ruchu koło mostu Dębnickiego. Jednak wyłączenie sygnalizacji świetlnej w tym miejscu, co postulują niektórzy mieszkańcy, nie jest brane pod uwagę.
Zmiany wiążą się z kolejnym etapem remontu mostu oraz przebudową ulic Tadeusza Kościuszki i Zwierzynieckiej. Jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ekipy przeniosą się teraz na drugą połowę obiektu (od strony Wawelu). Jednocześnie wykonawca przebudowy ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki przystąpi do dalszych prac – na kolejnym odcinku ul. Zwierzynieckiej oraz połowie tarczy skrzyżowania al. Zygmunta Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Marii Konopnickiej.
W nocy z 24 na 25 września została wprowadzona nowa organizacja ruchu drogowego. Od poniedziałku, 25 września, od wczesnych godzin porannych obowiązują następujące zmiany:
- Dwukierunkowy ruch pojazdów (po jednym pasie) na moście Dębnickim na jego części od strony Salwatora.
- Zamknięcie wschodniej strony skrzyżowania al. Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Konopnickiej wraz z odcinkiem ul. Zwierzynieckiej (od al. Krasińskiego do skrzyżowania ul. Powiśle i Retoryka).
- Zachowanie dwukierunkowego przejazdu na linii ul. Powiśle i Retoryka.
- Brak możliwości przejazdu autokarów turystycznych w kierunku ul. Powiśle (zakaz ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 7,5 ton) – umożliwienie wysadzenia/odebrania pasażerów na istniejącej zatoce parkingowej Kiss & Ride (z możliwością nawracania).
- Tymczasowy parking dla autokarów turystycznych przy Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana (od strony al. 3 Maja) – planowany od 23 września.
- Parking dla mieszkańców przy ul. Powiśle (naprzeciwko numerów 2 i 4) – dla ok. 50 pojazdów. Możliwość parkowania dla mieszkańców z abonamentami postojowymi z sektorów A2 i A6 – planowany od 23 września.
Reklama
Część mieszkańców postuluje wyłączenie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, co ich zdaniem, zmniejszyłoby korki, ale wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig wyjaśnia, że nie jest to dobre rozwiązanie.
„Musimy brać pod uwagę racje wszystkich stron, będących uczestnikami ruchu drogowego, jak i pieszego. Nasze analizy sytuacji na miejscu wykazały, że nie jest możliwe wyłączenie świateł. Aktualnie zielone światło dla pieszych wyznaczono na 12 sekund (na 120 sekund całego cyklu), co w konsekwencji daje ponad 100 sekund sygnału zielonego dla pojazdów” – odpowiedział wiceprezydent w mediach społecznościowych.