W MIEŚCIE

Olbrzymie zainteresowanie nową trasą tramwajową, dziennie ponad 20 tysięcy osób

opublikowano: 13 WRZEŚNIA 2023, 14:11autor: TR WZ
Olbrzymie zainteresowanie nową trasą tramwajową, dziennie ponad 20 tysięcy osób

Z danych przekazanych przez krakowski magistrat wynika, że z oddanej tydzień temu do użytku nowej trasy tramwajowej do Górki Narodowej korzysta dziennie ponad 20 tysięcy osób. Mimo kłopotów w pierwszym dniu po uruchomieniu nowa linia radykalnie poprawiła komunikację z centrum miasta.

Reklama

W pierwszy dniu 4 września były spore kłopoty, a to zabrakło prądu w sieci, a to koparka zerwała trakcję. Teraz jednak komunikacja funkcjonuje bez zarzutu. Po nowej trasie jeżdzą tramwaje  linii 18 do pętli Czerwone Maki P+R (planowo co 7,5 minuty), oraz linii 50 do pętli Kurdwanów P+R/Borek Fałęcki (planowo co 5 minut).

Dziennie z obu linii - 18 i 50 - korzysta ponad 20 tys. pasażerów, co daje ok. 140 tys. przez pierwsze 7 dni. Są to dane dotyczące odcinka od Papierni Prądnickich do Krowodrzy Górki. Przejazd z przystanku początkowego do Krowodrzy Górki zajmuje 9 minut, a w niecałe 20 można dojechać do Nowego Kleparza.

Na razie tramwaj kursuje bez obsługi pasażerów na pętli Górka Narodowa. Ostatnim obsługiwanym przystankiem będzie przystanek na ulic Banacha. Końcowa pętla wraz z węzłem przesiadkowym i dwupoziomowym parkingiem P&R na ok. 470 pojazdów oraz terminalem autobusowym – nie jest jeszcze ukończona. Ta budowa ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Tramwaje na pętli jedynie zawracają, bez przewozu pasażerów.

W obrębie oddziaływania nowej linii tramwajowej zameldowanych jest ponad 18 tys. osób. Do tej grupy należy doliczyć osoby mieszkające tam bez meldunku, a docelowo także przyjezdnych z gmin położonych na północ od Krakowa oraz przyszłych mieszkańców północy Krakowa, którzy zasiedlą realizowane i planowane inwestycje mieszkaniowe. Szacuje się więc, że w niedługim czasie z nowej infrastruktury będzie mogło korzystać ok. 30 tys. osób.

Reklama

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej pochłonie 600 milionów złotych. Powstaje przy znacznym dofinansowaniu zewnętrznym. Są to środki z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Realizacja projektu została także wsparta przez środki rządowe, przyznane Gminie Kraków w ramach przygotowań do Igrzysk Europejskich.

Galeria: Tramwajem do Górki Narodowej, tłumy w inauguracyjnym przejeździe (id: 2379)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności