Trwają przejazdy techniczne tramwajów między Krowodrzą Górką a Górką Narodową. „Od poniedziałku, 4 września nawet 30 tysięcy mieszkańców północy Krakowa będzie codziennie korzystać z nowego połączenia tramwajowego” - zapowiada wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig, który w środę „testował” nową trasę.
Reklama
Nową linią będą kursować tramwaje linii 18 do pętli Czerwone Maki P+R ( co 7,5 minuty), oraz linii 50 do pętli Kurdwanów P+R/Borek Fałęcki (co 5 minut).
Na razie tramwaj będzie kursował bez obsługi pasażerów na pętli Górka Narodowa. Ostatnim obsługiwanym przystankiem będzie przystanek na ulic Banacha.
Końcowa pętla wraz z węzłem przesiadkowym i dwupoziomowym parkingiem P&R na ok. 470 pojazdów oraz terminalem autobusowym – nie jest jeszcze ukończona. Ta budowa ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Tramwaje będą na pętli jedynie zawracać, ale bez przewozu pasażerów.
Reklama
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstaje przy znacznym dofinansowaniu zewnętrznym. Są to środki z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Realizacja projektu została także wsparta przez środki rządowe, przyznane Gminie Kraków w ramach przygotowań do Igrzysk Europejskich.