Miasto wybrało wykonawcę futurystycznej kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Primost Południe z Będzina. Kładkę zbuduje za 117,7 miliona złotych.
To i tak więcej o blisko 19 milionów niż miasto planowało przeznaczyć na ten cel. Trzeba było więc znaleźć dodatkowe środki na ten cel.
– Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Sama realizacja inwestycji ma potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Reklama
Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz–Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak.
Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Z ARCHIWUM: budowę kładki planowano już kilka lat temu
Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Programu Inwestycji Strategicznych.