W MIEŚCIE

Wiceprezydent Kulig stawia operatorom hulajnóg ultimatum. "Są dwie opcje"

opublikowano: 8 MAJA 2023, 18:01autor: TR WZ
Wiceprezydent Kulig stawia operatorom hulajnóg ultimatum. "Są dwie opcje"

Z miejskich szacunków wynika, że po Krakowie codziennie porusza się kilka tysięcy hulajnóg i niestety jest z tym coraz więcej problemów. Wiele wskazuje na to, że porozumienie zawarte dwa lata temu z operatorami hulajnóg nie działa. Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig grozi wprowadzeniem „drastycznych rozwiązań”.

Reklama 

Nie ma dnia, by miejskie służby nie otrzymywały zgłoszeń i interwencji ws. problemu zalegających na chodnikach, poza wyznaczonymi miejscami hulajnóg.

Tylko w piątek, 5 maja – po interwencji zastępcy prezydenta – strażnicy  miejscy odholowali 82 urządzenia, m.in. z ul. Basztowej, Wielopola i Pawiej. W niektórych lokalizacjach nie było podstaw prawnych do odholowania, dlatego zgłoszono przedstawicielom firm, by zrobili z nimi porządek we własnym zakresie. Dotyczyło to ponad trzystu przypadków.

W poniedziałek wiceprezydent miasta Andrzej Kulig przedstawił operatorom hulajnóg dwie opcje: miasto usuwa niewłaściwie zaparkowane hulajnogi i za każdy taki przypadek skrupulatnie nalicza opłatę, albo uda się wypracować skuteczne rozwiązanie „w dialogu z przedstawicielami firm”.

- Przed nami spora dyskusja, która nie może długo trwać. Posiadamy analizy, że obszar Starego Miasta jest przeciążony hulajnogami. Na początku przyszłego tygodnia w Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie odbędzie się robocze spotkanie, na którym wypracowane zostaną rozwiązania do natychmiastowego wdrożenia. Jeśli rozwiązanie się nie sprawdzi, będziemy zmuszeni zastosować bardziej drastyczne środki, o których będę informował – relacjonuje wiceprezydent Kulig.

 Reklama

Zawarte w 2020 r. porozumienie operatorów hulajnóg z Zarządem Transportu Publicznego zakłada m.in., że hulajnogi w obrębie ant, Młynówki Królewskiej, parku Krakowskiego, parku Jordana, Lasku Wolskiego, parku Lotników Polskich czy Bulwarów Wiślanych nie mogą jechać szybciej niż do 18 km/h

 ZTP wyznaczył również i oznakował w terenie 255 punktów mobilności oraz zawarł ze wszystkimi oferującymi swoje usługi w Krakowie operatorami elektrycznych hulajnóg porozumienie o współpracy.

W obszarze ograniczonym II obwodnicą obowiązują tzw. obligatoryjne punkty mobilności. ZTP wyznaczyło ich 100. W aplikacjach operatorów działa to tak, że początek i koniec każdego wypożyczenia ma miejsce jedynie w tych punktach.

Poza obszarem II obwodnicy hulajnogę można oddać w dowolnej lokalizacji, ale należy ją parkować zgodnie z przepisami Prawa o ruchu drogowym. Trzeba parkować równolegle i jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, tak aby zostawić jak najwięcej miejsca dla pieszych – nie mniej niż 1,5 metra.

Reklama

Tyle tylko, że w praktyce zapisy porozumienia nie są respektowane, stąd konieczność wypracowania z ZTP nowej formuły współpracy, w przeciwnym razie miasto podejmie "bardziej represyjne działania".

Post: https://twitter.com/krakow_pl/status/1655603476305510406Galeria: Hulajnogi coraz bardziej popularne i... kłopotliwe fot. Marek Lasyk (id: 1824)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności