Grupa mieszkańców przygotowała obywatelski projekt uchwały o utworzeniu w strukturze straży miejskiej wydziału do internetowej obsługi zgłoszeń mieszkańców. Chodzi przede wszystkim o zgłaszanie źle zaparkowanych samochodów. Trwa zbieranie podpisów.
Reklama
„Nie od dziś wiadomo, że jednym z nierozwiązywalnych problemów Krakowa jest niezgodne z prawem parkowanie. Podejmowane działania polegają głównie na montażu słupków o wątpliwej estetyce” – piszą autorzy uchwały.
Ich zdaniem problem można załatwić prościej poprzez usprawnienie funkcjonowania Straży Miejskiej. Chodzi o automatyzację zgłoszeń poprzez narzędzia internetowe. W dodatku obsługa takich zgłoszeń mogłyby się zajmować osoby z niepełnosprawnościami.
„Wprowadzenie nowego wydziału do Internetowej Obsługi Zgłoszeń Mieszkańców ma na celu zwiększenie efektywności w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez mieszkańców. Nowi strażnicy miejscy, którzy pracowaliby tylko w siedzibie, pozwoliłoby to na zatrudnienie osób niepełnosprawnych ruchowo, co jest ważnym krokiem w kierunku integracji społecznej” – uzasadniają autorzy projektu..
Zadaniem strażników byłoby przyjmowanie zgłoszeń i ich procedowanie za pomocą strony internetowej, maila lub dedykowanych aplikacji. Umożliwiłoby to automatyzację wielu czynności wykonywanych przez funkcjonariuszy.
Reklama
„Przykłady automatyzacji obejmują wskazanie dokładnego miejsca na podstawie danych GPS ze zdjęcia, automatyczne zaciąganie danych sprawcy, generowanie raportów i wysyłanie powiadomień do sprawcy i zgłaszającego. Dzięki temu, strażnicy z innych wydziałów mieliby więcej czasu na inne zadania” – zachwalają swój pomysł autorzy..
Strażnicy nie musieliby jeździć do każdego źle zaparkowanego samochodu czy hulajnogi, a zgłaszający nie musieliby osobiście zgłaszać się w siedzibie Straży Miejskiej. Wystarczyłoby wysłać zdjęcie przez aplikację.
Krakowska Straż Miejska byłaby pierwszą w Polsce, która wprowadziłaby automatyzację zgłoszeń.
Projekt uchwały można podpisać TUTAJ.