Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk lubi w piątki i poniedziałki oglądać inwestycje w okolicach Krakowa. Mieszka niedaleko i do Warszawy nie musi się spieszyć. Tym razem sprawdził na własne oczy stan zaawansowania budowy Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 oraz krakowskiego odcinka trasy S7.
Reklama
Dla porządku poinformujmy więc za Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, że zaawansowanie budowy Północnej Obwodnicy Krakowa przekroczyło 60 proc, krakowskiego odcinka trasy S7 wykonano blisko 30 proc. prac. Obie inwestycje, spinające się na węźle Kraków Mistrzejowice, powinny być gotowe pod koniec 2024 r.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w poniedziałek wizytował obie inwestycje i podsumował, że „Wykonawca dobrze radzi sobie z wszystkimi wyzwaniami”. Niczego nowego nie usłyszeliśmy więc przypominamy:
Północna Obwodnica Krakowa ma być gotowa w całości we wrześniu 2024 roku, ale pierwszy fragment wraz z tunelem w Batowicach ma zostać udostępniony już jesienią tego roku.
W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa.
Reklama
Każda jezdnia POK będzie miała po trzy pasy ruchu. Na trasie zaplanowano węzły drogowe: Modlnica, Zielonki, Węgrzce, Batowice. W ramach odrębnego zadania zmodernizowany będzie istniejący fragment trasy od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica o długości 2,5 km.
Wartość prac budowlanych wynosi prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała niemal 680 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Z kolei budowany odcinek S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstaje on w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta ma długość 18,3 km.
Planowany termin zakończenia tej inwestycji to listopad 2024 roku. Wartość prac budowlanych wynosi ponad 1,8 mld zł, a łączny koszt realizacji przekracza 2,3 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 mln zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.