Za kilka lat skończy się koszmar mieszkańców podkrakowskiego Libertowa. GDDiK ogłosiła przetarg na budowę tunelu pod Zakopianką i aż trzech kładek dla pieszych. Zlikwidowane zostaną bardzo niebezpieczne przejścia, na krajowej siódemce pod Krakowem przestaną się też tworzyć korki.
Reklama
Przetarg Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakłada kompleksową przebudowę układu drogowego w Libertowie. Zostanie zlikwidowane skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Z drogi krajowej nr 7 będzie można w tym miejscu skręcać tylko w prawo.
W zamian za to pod zakopianką wybudowany zostanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. W tunelu oprócz jezdni będzie chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa.
Zlikwidowany też będzie skręt w prawo z zakopianki w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i skręt w prawo w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic) oraz możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7. Na miejscu obecnego przejścia dla pieszych stanie kładka. Odcięte od DK7 drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.
Reklama
W ramach inwestycji zostaną wybudowane także ekrany akustyczne, nowe chodniki i ścieżki rowerowe, dwa ronda i dwa przepusty nad potokiem Olszynka.
Zwycięzca przetargu na realizację inwestycji będzie miał 4 lata od momentu podpisania umowy.
Przebudowa układu drogowego w Libertowie to nie jedyne zapowiadane przez GDDiK zmiany na krajowej siódemce. Zakopianka ma zyskać nową estakadę przy węźle autostradowym, na estakadę zostanie skierowany ruch tranzytowy z Krakowa i autostrady na południe.
Reklama
W planach jest też budowa siedmiu dodatkowych estakad i kładek dla pieszych na Zakopiance między Krakowem a Myślenicami. Nowe przeprawy powstaną w Gaju, Krzyszkowicach, Jaworniku, Mogilanach, Głogoczowie i Myślenicach.