Miliard 920 milionów złotych zapłaci Kraków za budowę i dwudziestoletnie utrzymanie linii tramwajowej do Mistrzejowic. 4,5-kilometrowy odcinek torowiska i otaczające go infrastruktura mają być gotowe pod koniec 2025 roku.
Reklama
Prace budowlane ruszą już wiosną. Głównym wykonawcą będzie turecka firma Gülermak, finansowanie zapewni konsorcjum PPP Solutions Polska. Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to największa w Polsce inwestycja w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Umowa polega na tym, że to konsorcjum PPP musi przygotować inwestycje i zapewnić pieniądze na budowę. Kraków ma przez 20 lat płacić co miesiąc za użytkowanie linii. Miasto nie zaciągnie długu na inwestycję, a prace będą mogły zacząć się znacznie wcześniej.
Nowe torowisko przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Lema i Meissnera, a następnie ulicami: Meissnera, Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, ks. Jancarza, aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.
Reklama
Dzięki tej inwestycji już za dwa lata czas dojazdu z Mistrzejowic do centrum miasta skróci się do 12 minut.