Spółka Trasa Łagiewnicka S.A., która będzie budować ciąg dalszy, czyli trasy Pychowicką i Zwierzyniecką ogłosiła, że w pracach projektowych zostaną uwzględnione postulaty mieszkańców dotyczące ochrony unikatowego lasu łęgowego w Przegorzałach.
Reklama
„Presja mieszkanek i mieszkańców przyniosła zamierzony skutek. Dwa tysiące złożonych uwag, liczna obecność na spotkaniach konsultacyjnych nie poszły na marne” – cieszą się aktywiści z Akcji Ratunkowej dla Krakowa, choć podkreślają, że „walka jeszcze nie skończona”.
Spółka Trasa Łagiewnicka SA zapowiedziała, że w projektowaniunowych tras pod uwagę brane są już tylko rozwiązania tunelowe i nie ma mowy by ruch został poprowadzony nowym mostem drogowy.
„Taka informacja oznacza, że najcenniejsze tereny nad Wisłą, w tym unikatowy w skali Europy las łęgowy, nie zostaną zniszczone” – podkreślają aktywiści.
Jednak ich zdaniem najlepszą ochronę dla tego miejsca zagwarantowałoby utworzenie rezerwatu przyrody.
Reklama
Ponadto według aktywistów przed lub równocześnie z rozpoczęciem budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej powinna być budowana tzw. trzecia obwodnica tramwajowa.
Chodzi o odnogę istniejącej linii tramwajowej w ciągu Kapelanka-Monte Cassino. Tramwaj miałby odbijać w stronę ul. Zielińskiego, następnie tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy, aby na końcu połączyć się z pętlą tramwajową na Cichym Kąciku.
Aktywiści walczą o jeszcze więcej.
„Nadal nie ma ani słowa o rezygnacji z budowy bezkolizyjnego węzła Przegorzały i wytyczenia ul. Ks. Józefa w nowym śladzie, a realizacja tych elementów inwestycji oznaczałaby zniszczenie części Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego. Nie ma na to naszej zgody” – czytamy w komunikacie Akcji Ratunkowej dla Krakowa.