Na początek miasto kupi cztery autobusy, możliwe są kolejne dostawy. Pojazdy Irizar były testowane na krakowskich drogach w styczniu tego roku, wygląda na to, że się sprawdziły…
Jak zapewniają urzędnicy, firma Irizar e-mobility złożyła najlepszą ofertę dostarczenia nowych maszyn. Przetarg musi jeszcze sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych, jeśli nie wykryje żadnych błędów, autobusy trafią do Krakowa w przyszłym roku.
Irizary są w 100 procentach elektryczne i bezemisyjne. Wyróżnia je nie tylko wygląd, ale też bardzo nowoczesne rozwiązania techniczne. Autobusy mają ponad 12 m długości, są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i porty USB do ładowania smartfonów. W środku może jednocześnie podróżować prawie 100 pasażerów.
Koszt dostawy czterech autobusów z opcją dokupienia trzech kolejnych to ponad 24 miliony złotych (za 7 maszyn). Część pieniędzy ma pochodzić z dofinansowania z UE.
Reklama
Oprócz hiszpańskich autobusów do Krakowa trafi w przyszłym roku też 38 zamówionych wcześniej elektrycznych Solarisów. Za rok w krakowskim MPK będzie jeździć już ponad 120 elektryków.