Nietypowa akcja promocyjna Muzeum Narodowego w Krakowie wywołała sporo kontrowersji w sieci. Muzeum wypuściło limitowaną serię wody w kartonach z nadrukowanymi dziełami sztuki. Teraz Muzeum odpowiada na zarzuty, że to promocja „zaśmiecania planety”.
Kartony z wodą są dostępne nieodpłatnie do wyczerpania zapasów w Gmachu Głównym, w Sukiennicach i w Muzeum Książąt Czartoryskich.
Na opakowaniach widać logo placówki i nadrukiem jednego z trzech dzieł sztuki: "Damy z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Czerwonej parasolki" Józefa Mehoffera oraz "Uczty u Wierzynka" Bronisława Abramowicza.
Po fali krytycznych komentarzy „zwracających uwagę na bezsensowna produkcję smieci”, Muzeum wyjaśnia, że choć „najlepszym rozwiązaniem jest woda z kranu, to nie zawsze mamy do niej dostęp, a wybrane opakowanie jest ekologiczne".
Reklama
„Zdecydowaliśmy się na wybór bardziej zrównoważonego rozwiązania, opakowania, które w większości składa się z surowców odnawialnych i jest proste w recyklingu, dzięki czemu można z niego odzyskać cenne składniki” – czytamy na profilu Muzeum na Facebooku..
Muzeum zapewnia, że składniki z których wykonane jest opakowanie „pochodzą wyłącznie z odpowiedzialnie zarządzanych źródeł. Zarówno zakrętka, która wykonana jest z plastiku z trzciny cukrowej, jak i karton użyty do produkcji opakowania, zostały pozyskane w sposób chroniący bioróżnorodność.”