Amerykańskie linie lotnicze American Airlines przesłały do Prezydenta Krakowa list z przeprosinami za reklamę uruchamianego połaczenia Kraków - Chicago. Przewoźnik reklamował przyjazd do Krakowa jako okazję do napicia się wódki z przyjacielem.
Linie lotnicze przepraszają w liście mieszkańców Krakowa za to, że mogli poczuć się urażeni reklamą zamieszczoną w mediach społecznościowych, zapowiadającą nowe połączenie.
W klipie wiceprezes linii odpowiedzialny za siatkę połączeń Vasu Raja wymienia nowe miejsca, do ktorych polecą samoloty American Airlines i powody, dla których warto tam się udać: Tel Awiw reklamowy jest pięknymi plażami, Budapeszt – rejsami po Dunaju, a Casablanca – wizytami na targowisku z przyprawami, a Kraków napiciem się wódki z przyjacielem.
Teraz oprócz filmu linia lotnicza umieściła na swojej stronie specjalną zakładkę na temat nowego połączenia, zawierającą informacje i wskazówki o krakowskich atrakcjach turystycznych. Na liście zwiedzania, znalazł się Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Główny oraz Kazimierz.
Fragment listu prezesów American Airlines: W imieniu linii American Airlines i 130 tys. członków naszego zespołu na całym świecie chciałbym wyrazić ogromne zadowolenie z uruchomienia nowego połączenia z Krakowa do Chicago począwszy od lata 2020 r. Zarówno nasi pasażerowie, jak i załogi z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie regularnych lotów. Z optymizmem patrzymy na ogromne możliwości turystyczne i handlowe, jakie przyniosą one obu miastom. Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi na mnogość zabytków, muzeów, pięknej architektury oraz tętniących życiem atrakcji artystycznych i kulturalnych, z których słynie Kraków i które zapewniły Polsce obecność na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli poczuć się urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie”
Amerykański przewoźnik uruchamia połaczenie Kraków - Chicago od 7 maja do 23 października 2020 roku. Samoloty American Airlines będą łączyć Kraków z Chicago pięć razy w tygodniu. Bilety w sprzedaży będą dostępne od 12 sierpnia tego roku.