Kraków był pierwszym dużym miastem w Polsce, który wycofał węgierskie autobusy z regularnej komunikacji. Dziś po prawie 15. latach Ikarus powrócił na ulice Krakowa. Na razie w ramach testów.
Reklama
Na osiedlu Podwawelskim zaprezentowano dziś Ikarusa zasilanego energią elektryczną. Po prezentacji wyjechał na linię 124 (Os. Podwawelskie – Tauron Arena Kraków Wieczysta). Na razie to testy. Czy węgierski autobus będzie w stanie skutecznie konkurować z polskimi Solarisami, czas pokaże.
12-metrowy autobus wykonany jest ze stali nierdzewnej, aluminium oraz tworzyw sztucznych, co umożliwia zmniejszenie ciężaru pojazdu. Posiada także wysoką odporność na korozję. Autobus podłączany jest do stacji ładowania za pomocą przewodu, dzięki czemu nie wymaga stosowania pantografu.
W przyszłym roku po ulicach Krakowa będzie jeździć aż 121 elektrycznych autobusów, z czego 81 to będą pojazdy przegubowe. Do tej pory dostarczał je polski Solaris.
Czerwony przegubowy Ikarus swój ostatni kurs wykonał w Krakowie na linii nr 179 w dniu 24 września 2007 roku i po 26 latach eksploatacji z ulic zniknęły popularne autobusy, których historia w Krakowie rozpoczęła się 21 października 1981 roku. Wtedy to pierwsze tego typu autobusy wyjechały z zajezdni w Czyżynach. Przez kilkanaście kolejnych lat były podstawowym, bardzo nowoczesnym jak na owe czasy, środkiem transportu.