"Rozpoczął się demontaż bilbordów przy Parku Zdrojowym Mateczny. Złożona z 47 tablic reklamowa fortyfikacja była największym bilbordowiskiem w Krakowie, potężniejszym nawet od Góry Borkowskiej . Szok i niedowierzanie" - tak skomentowali efekty wejścia w życie uchwały krajobrazowej aktywiści z kolektywu Ładny Kraków.
Reklama
To już ostatnie dni paskudnych reklam w Krakowie. 1 lipca kończy się dwuletni okres na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych na podstawie tzw. uchwały krajobrazowej.
Urząd Miasta przypomina, że przedsiębiorcy zainteresowani postawieniem reklam na terenie Krakowa mają coraz mniej czasu na sprawdzenie jaka forma i gabaryt nośnika reklamowego są dozwolone w danej strefie.
Po 1 lipca 2022 r. za reklamy postawione niezgodnie z zapisami uchwały krajobrazowej będą naliczane kary w wysokości 122 zł za 1m kw. szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego.
Efekty uchwały widać już na ulicach Krakowa.
Reklama