Szok? Ta reklama wywołała burzę w sieci. Film promuje nowe trasy American Airlines w sezonie 2020, w tym połączenie Kraków – Chicago. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie istotny szczegół. Wg wiceprezesa linii do Krakowa warto lecieć, by "napić się wódki z przyjacielem".
W klipie wiceprezes linii odpowiedzialny za siatkę połączeń Vasu Raja wymienia nowe miejsca, do ktorych polecą samoloty American Airlines i powody, dla których warto tam się udać: Tel Awiw reklamowy jest pięknymi plażami, Budapeszt – rejsami po Dunaju, a Casablanca – wizytami na targowisku z przyprawami, a Kraków napiciem się wódki z przyjacielem.
Gazeta Wyborcza informuje, że doradca prezydenta Krakowa ds. kultury już zapowiedział, iż władze miasta zajmą stanowisko w sprawie reklamy
Amerykański przewoźnik ogłosił plany sezonowych połączeń z USA na lato 2020, wśród których znalazły się trzy miasta w Europie Środkowej: oprócz Krakowa, także Praga i Budapeszt, skąd American również poleci do Chicago. Od 7 maja do 23 października 2020 roku jego samoloty będą łączyć Kraków z Chicago pięć razy w tygodniu. Bilety w sprzedaży będą dostępne od 12 sierpnia tego roku.