To już ostatnie tygodnie paskudnych reklam w Krakowie. 1 lipca kończy się dwuletni okres na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych na podstawie tzw. uchwały krajobrazowej.
Reklama
Urząd Miasta przypomina, że przedsiębiorcy zainteresowani postawieniem reklam na terenie Krakowa mają coraz mniej czasu na sprawdzenie jaka forma i gabaryt nośnika reklamowego są dozwolone w danej strefie.
Czasu na dostosowanie tablic, szyldów i urządzeń reklamowych jest coraz mniej. Po 1 lipca 2022 r. za reklamy postawione niezgodnie z zapisami uchwały krajobrazowej będą naliczane kary w wysokości 122 zł za 1m kw. szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego.
Długo dyskutowana i przesuwana w czasie uchwała krajobrazowa weszła w życie 1 lipca 2020 r.
Reklama
Obecnie Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta kontroluje urządzenia reklamowe w mieście i informuje inwestorów w przypadku nieprawidłowości. Do tej pory zakończono ponad 200 postępowań dotyczących badania legalności reklamy, na około 900 prowadzonych postępowań, około 700 wciąż pozostaje w toku.
W wyniku działań Zarządu Dróg Miasta Krakowa (odpowiadającego za reklamy w pasie drogowym), od początku obowiązywania tzw. uchwały krajobrazowej – usunięto ponad 1500 reklam.