W MIEŚCIE

Kraków był tu koszmarnie brzydki. Koniec z takimi reklamami

opublikowano: 29 MAJA 2022, 12:58autor: TR WZ
Kraków był tu koszmarnie brzydki. Koniec z takimi reklamami

To już ostatnie tygodnie paskudnych reklam w Krakowie. 1 lipca kończy się dwuletni okres na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych na podstawie tzw. uchwały krajobrazowej.

 Reklama

Urząd Miasta przypomina, że przedsiębiorcy zainteresowani postawieniem reklam na terenie Krakowa mają coraz mniej czasu na sprawdzenie jaka forma i gabaryt nośnika reklamowego są dozwolone w danej strefie.

Czasu na dostosowanie tablic, szyldów i urządzeń reklamowych jest coraz mniej. Po 1 lipca 2022 r. za reklamy postawione niezgodnie z zapisami uchwały krajobrazowej będą naliczane kary w wysokości 122 zł za 1m kw. szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego.

Długo dyskutowana i przesuwana w czasie uchwała krajobrazowa weszła w życie 1 lipca 2020 r.

Reklama 

Obecnie Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta kontroluje urządzenia reklamowe w mieście i informuje inwestorów w przypadku nieprawidłowości. Do tej pory zakończono ponad 200 postępowań dotyczących badania legalności reklamy, na około 900  prowadzonych postępowań, około 700 wciąż pozostaje w toku. 

W wyniku działań Zarządu Dróg Miasta Krakowa (odpowiadającego za reklamy w pasie drogowym), od początku obowiązywania tzw. uchwały krajobrazowej – usunięto ponad 1500 reklam.

Galeria: Przykłady usuniętych nośników reklam, fot. UMK (id: 1640)

ZOBACZ TAKŻE: Z naszego archiwum - uchwała krajobrazowa była przygotowana już w 2016 roku:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności