To już ostatnia prosta prac przy budowie Trasy Łagiewnickiej. Drogowcy leją ostatnie warstwy asfaltu, prowadzone są prace wykończeniowe i porządkują teren. W czerwcu inwestycja będzie zakończona, w lipcu prawdopodobnie wjadą tu samochody.
Reklama
Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych krakowskich inwestycji drogowych. Prace budowlane zaczęły się w 2018 roku, miały być zakończone pięć miesięcy temu. Budowa 3,5-kilometrowej drogi z tunelami o długości 2 km, dwoma mostami i korektą koryta rzeki Wilgi kosztowała ponad 800 mln zł.
W ramach Trasy Łagiewnickiej powstała też linia tramwajowa łącząca Kurdwanów z ulicą Zakopiańską. Linia jest gotowa od kilku miesięcy, ale tramwaje będą mogły na nią wjechać, dopiero gdy oddana do użytku zostanie cała trasa. Wszystko przez wspólny system bezpieczeństwa w sąsiadujących ze sobą tunelach samochodowym i tramwajowym.
Nowa linia tramwajowa ma ok. 1,7 km długości. Powstało pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej.
Reklama
Trasa Łagiewnicka ma w przyszłości być częścią trzeciej obwodnicy Krakowa. W planach jest budowa Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które połączą południe Krakowa z ulicą Armii Krajowej, a dalej Rondem Ofiar Katynia.