W sierpniu między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi przejadą nowym mostem na Wiśle. Ta budowa przebiega wyjątkowo sprawnie i jest chlubnym wyjątkiem wśród kolejowych inwestycji.
Konstrukcja mostu, który powstaje pomiędzy ul. Podgórską a Zabłociem, jest jedyną tego typu w Polsce. To most typu siatkowego. Dzięki temu jest on bardzo sztywny, co dla kolei jest niezwykle istotne, by w czasie przejazdu pociągów konstrukcja się nie uginała. W sumie zostaną tu zbudowane trzy mosty. Procedury odbioru budowanego mostu zaczną się w sierpniu.
Z kolei jesienią rozpocznie się rozbiórka starych przepraw i budowa nowych. Łącznie powstaną cztery tory, którymi pojadą pociągi aglomeracyjne i dalekobieżne. Mosty będą miały dużą rozpiętość, bo aż 118 metrów i dzięki temu zostaną zlikwidowane podpory w środku Wisły, co poprawi jej możliwości żeglugowe.
W połowie roku - najpewniej w lipcu - pociągi mają już kursować po jednym torze nowej estakady na Grzegórzkach. Wówczas rozpocznie się także rozbudowa starego nasypu.
Ta budowa przebiega zgodnie z planem, co jest absolutnym wyjątkiem jesli chodzi o inwestycje kolejowe. Na wszystkich innych odcinkach są opóźnienia.