W MIEŚCIE

Dwa warianty tunelu tramwajowego do Mistrzejowic. Pierwsza taka inwestycja

opublikowano: 18 CZERWCA 2021, 12:55autor: TR WZ
Dwa warianty tunelu tramwajowego do Mistrzejowic. Pierwsza taka inwestycja

Tunel, podziemny przystanek pod rondem Polsadu i zielone torowisko - firma Gulermak, generalny wykonawca tramwaju na Mistrzejowice zaprezentowała założenia projektu nowej linii.  To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Reklama

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera w 2024 roku. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Obejmuje budowę 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.

- Zapewnimy rozwijającemu się obszarowi Mistrzejowic wygodne ekologiczne połączenie tramwajowe, które skróci czas dojazdu do centrum o ok. 10 minut - mówi Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Kluczowym elementem projektowanej linii jest tunel, który zapewni bezkolizyjny, a więc szybszy i bezpieczniejszy przejazd tramwaju na newralgicznym odcinku. Jeden z wariantów zakłada, że tramwaj będzie rozpoczynał zjazd na poziom -1 przed rondem Młyńskim, gdzie torowisko poprowadzone będzie w zabezpieczonym wykopie. Przed rondem Polsadu przejdzie w tunel. Drugi z rozpatrywanych wariantów przewiduje zjazd do komory tunelu tuż za rondem Młyńskim.

Reklama

– Aktualnie pracujemy nad zapewnieniem pasażerom dogodnej komunikacji w ramach podziemnego przystanku planowanego w rejonie ronda Polsadu. Swoim zakresem obejmuje on budowę peronów przystankowych na poziomie -2 oraz ciągów komunikacyjnych na poziomie -1, z wyjściami na wszystkie strony ronda przystosowanymi do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz umożliwiających transport rowerów  – mówi Paweł Motyka, zastępca dyrektora projektu z ramienia firmy Gülermak.

Budowa linii do Mistrzejowic uwzględnia pojawienie się zielonego torowiska. Zielone torowisko to nie tylko walory estetyczne, ale także możliwość filtracji zanieczyszczeń i redukcji hałasu. Po wykonaniu projektu zagospodarowania zieleni, będzie się można zapoznać m.in. z planami wobec drzew rosnących na terenie objętym inwestycją. Na ten moment trwają ostatnie aktualizacje inwentaryzacji zieleni oraz jest opracowywana dokumentacja projektowa.

Reklama

Aby usprawnić komunikację z mieszkańcami partner prywatny uruchomił infolinię projektową – tel. 722 22 00 88 (od poniedziałku do piątku w godz. 8-16) oraz stronę internetową tramwajdomistrzejowic.pl, będącą podstawowym źródłem informacji o inwestycji. Dodatkowo otwarty został profil „Tramwaj do Mistrzejowic” na Facebooku.

Partner przewiduje również przeprowadzenie konsultacji społecznych oraz szeroką współpracę z dzielnicami Mistrzejowice i Prądnik Czerwony.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności