Najcenniejsze dzieło sztuki w Polsce, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci zostało wykorzystane w kampanii reklamowej serialu "Lupin" na platformie Netflix. W kampanię włączyło się Muzeum Narodowe.
Reklama
Pomysł na reklamę był taki: Muzeum Narodowe w Krakowie pokazało słynną Damę w wersji bez naszyjnika, zwracając się do wszystkich z pytaniem o to, kto się na niego “połasił“? Następnie rozklejono bilbordy z Omarem Sy, grającym główną rolę w serialu Netflixa „Lupin”, który trzyma naszyjnik w dłoni. Jeden z bilbordów wisi przy gmachu głównym Muzeum.
Na bilbordzie jest napis "Merci, Madame". W piątek na serwisie Netflix pojawił się drugi sezon "Lupina". Serial jest inspirowany przygodami Arsène’a Lupina. Obecnie bije rekordy popularności. Do tej pory "Lupina" obejrzało 70 milionów widzów na całym świecie.
Reklama
"Bądźmy czujni, być może pozbawienie Damy naszyjnika to nie jedyny przejaw zainteresowania serialowego złodzieja dżentelmena Muzeum Narodowym w Krakowie…" - zapowiada w komunikacie Muzeum.
"Dama z gronostajem" prezentowana jest w na stałe Muzeum Książąt Czartoryskich, oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie.